Tydzień z psem na Dolnym Śląsku – cz.4

Kolejny dzień podróży przywitał nas cudownym słońcem ❤ Po śniadaniu wybraliśmy się na mały obchód terenu. Adrian znalazł niedaleko pozostałość po jakimś wyrobisku. Okazało się, że było okropnie głębokie, bo wrzucony do niego kamień słychać było dopiero po chwili… Całe szczęście, żadne z nas tam nie wpadło ;P Dziura była mocno osmolona, a obok leżała zużyta gaśnica. Ciekawe jaką historię kryje to miejsce?

sudety-450sudety-468sudety-461sudety-459sudety-467sudety-470

Po spacerze wybraliśmy się w miejsce, o którym nigdy dotąd nie słyszeliśmy. Przygotowując się do podróży, sprawdziliśmy w internecie co ciekawego jest na Dolnym Śląsku, ale o tym miejscu jakoś nikt nie pisał. Dopiero po zaznajomieniu się ze świeżym postem „Busem przez świat” (http://www.busemprzezswiat.pl/2016/09/16-najlepszych-atrakcji-na-dolnym-slasku/) zobaczyliśmy tą nowinkę. Mowa tu o Rudawach Janowickich. Jest to bardzo malownicze pasmo górskie położone we wschodniej części Sudetów Zachodnich. Tamtejsze tereny posiadają dużo ciekawych punktów, które można zobaczyć na szlaku i zapewniam, że nie będziecie się tam nudzić 🙂 My obraliśmy szlak przez Zamek Bolczów, Skalne Bramy, Skalny Piec aż do Lwiej Góry i Starościńskich Skał.

sudety-572sudety-475sudety-476sudety-478

Zamek Bolczów

sudety-480sudety-493sudety-496sudety-508sudety-509sudety-510sudety-518sudety-542sudety-551sudety-555sudety-556sudety-559

Trasa na Starościńskie Skały

sudety-591sudety-602sudety-609sudety-613

Lwia Góra i Starościńskie Skały

sudety-624sudety-626sudety-629sudety-638sudety-655sudety-652sudety-631

Po wspaniałej przygodzie na szlaku Rudawskiego Parku Krajobrazowego zaczęliśmy szukać noclegu. Przez telefon zarezerwowaliśmy sobie pokój w schronisku „Szwajcarka” w Karpnikach, jednak okazało się, że nasz pokój wcale nie był pusty… :/ Pani w recepcji chyba miała ciężki dzień, bo dała nam klucze do już zamieszkałego pokoju. Bardzo zawiedzeni pojechaliśmy w stronę Karpacza z myślą, że znajdziemy jakiś nocleg na dziko.

sudety-728

Po drodze, niespodziewanie natknęliśmy się na ruiny zamku w Bukowcu oraz wieżę, z której mieliśmy wspaniały widok. Początkowo był plan, żeby zostać tam na noc, ale niezbyt przyjemne zapachy mnie zniechęciły. Później okazało się, że w okolicy znajduje się ogromne wysypisko śmieci :/

sudety-730sudety-740sudety-750

Bukowiec okazał się niesamowitym miejscem na wypoczynek. Oprócz wieży, znajduje się tam ogromny zespół pałacowo-parkowy. Jest tam mnóstwo interesujących obiektów, a w parku ciągnie się ścieżka edukacyjna, gdzie na tabliczkach opisane są wszystkie ciekawostki związane z ta okolicą. Z tym miejscem wiąże się fascynująca historia, z którą najlepiej zaznajomić się przed przyjazdem do Bukowca. Pomoże wam to w pełnym poznaniu tego fascynującego kompleksu. Link: http://www.rudawyjanowickie.pl/pl/co-zobaczyc/palace/317-palac-w-bukowcu.html

sudety-753sudety-759sudety-766sudety-767sudety-770sudety-772sudety-775sudety-783

Kiedy wyjechaliśmy z Bukowca było już bardzo blisko do Karpacza i nie było szans na znalezienie noclegu na dziko. Przy drodze stała tabliczka z numerem telefonu do schroniska młodzieżowego w Karpaczu. Na szczęście tam był dla nas pokój i Pani pozwoliła nam po cichu przemycić psa ;P